Informacje dla sponsora badania klinicznego komercyjnego
Feasibility
Propozycję przeprowadzenia badania klinicznego na terenie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu (dalej zwanym Ośrodkiem) prosimy kierować na adres: awalulik@szpital.wroc.pl lub bezpośrednio do wybranego Badacza.
Studium wykonalności przygotowuje i przekazuje Sponsorowi/CRO Badacz lub pracownik Działu Badawczo-Rozwojowego i Edukacji (dalej zwanym Działem) w terminie do 7 dni kalendarzowych od momentu otrzymania zapytania.
Kontraktowanie
Po zakwalifikowaniu Szpitala jako Ośrodka Badawczego przez Sponsora/CRO rozpoczyna się etap kontraktowania. Podstawą do rozpoczęcia negocjacji jest dostarczenie do pracownika Działu Wniosku do Dyrektora Szpitala o wyrażenie wstępnej zgody na przeprowadzenie badania klinicznego z kompletem wymaganych dokumentów.
Badania kliniczne w Ośrodku prowadzone są na podstawie Trójstronnej umowy o prowadzenie badania klinicznego zawartej między Sponsorem/CRO, Ośrodkiem i Badaczem, którą w wersji elektronicznej należy dostarczyć pracownikowi Działu.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek do Dyrektora Szpitala o wyrażenie wstępnej zgody na przeprowadzenie badania klinicznego
- Oświadczenie zobowiązania Sponsora/CRO do uiszczenia opłaty start-up fee
- Kopia polisy ubezpieczeniowej badania
- Dokumenty rejestrowe Sponsora/CRO, pełnomocnictwa (jeśli dotyczy)
- Dokument zgody na prowadzenie badania klinicznego wydany przez właściwy organ regulatorowy (dostarczony nie później niż przed datą rozpoczęcia prowadzenia badania)
- Streszczenie protokołu z flow-chartem w języku polskim
- Projekt Trójstronnej umowy o prowadzenie badania klinicznego zawartej między Sponsorem/CRO, Ośrodkiem i Badaczem
- Protokół badania klinicznego
Dokumenty do pobrania:
- Wniosek do Dyrektora Szpitala o wyrażenie wstępnej zgody na przeprowadzenie badania klinicznego
- Oświadczenie zobowiązania Sponsora/CRO do uiszczenia opłaty start - up fee
- Dane Ośrodka
Opłaty
Ośrodek pobiera opłaty stałe w związku z prowadzeniem badań klinicznych.
- Opłata administracyjno-prawna z tytułu rozpatrzenia wniosku o wyrażenie zgody na przeprowadzenie badania klinicznego i negocjacji umowy o przeprowadzenie badania klinicznego (start-up fee) w wysokości 7 000,00 zł netto plus należny podatek VAT.
Faktura wystawiana przez Szpital w terminie 7 dni po uzyskaniu od Dyrektora Szpitala wstępnej zgody na prowadzenie badania klinicznego. Opłata jest bezzwrotna. - Opłata farmaceutyczna z tytułu przygotowania apteki do badania klinicznego w wysokości 3 000,00 zł netto plus należny podatek VAT.
Faktura wystawiana przez Szpital w terminie 7 dni od dostarczenia produktu badanego do apteki szpitalnej. - Opłata za utylizację produktu badanego/niezużytego produktu badanego/komparatorów/leków do premedykacji/odpadów medycznych wysokości 250,00 zł netto plus należny podatek VAT za 1 uczestnika włączonego do badania klinicznego.
Faktura wystawiana przez Szpital na zakończenie badania klinicznego w terminie 7 dni na podstawie Karty Przekazania Odpadu. - Opłata z tytułu archiwizacji dokumentacji badania klinicznego (po zakończeniu badania) w wysokości 4 500,00 zł netto plus należny podatek VAT.
Faktura wystawiana przez Szpital w terminie 7 dni od dostarczenia informacji o zakończeniu badania.
Wizyta inicjująca badanie
W związku z przeprowadzeniem przez Sponsora w Ośrodku wizyty inicjującej (pre-study visit), prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu z Badaczem oraz zgłoszenie tego faktu do pracownika Działu w związku z ustaleniem dogodnego terminu z Apteką, Laboratorium i innymi właściwymi dla przeprowadzenia badaniami jednostkami Ośrodka.
Zasady kontraktowania
- Wszelkie zmiany we wzorze umowy należy nanosić w trybie „śledź zmiany”. Zmiany powinny być opatrzone komentarzem.
- Niedopuszczalne jest usuwanie fragmentów tekstu umowy. Jeżeli Sponsor/CRO proponuje usunięcie określonego fragmentu, powinien go przekreślić i zamieścić stosowne uzasadnienie w komentarzu.
- Fragmenty dopisane przez Sponsora/CRO powinny być podświetlone na kolorowo.
Płatności za wizyty
Sponsor/CRO zobowiązany jest do dokonywania płatności zgodnie z harmonogramem określonym w umowie, na podstawie sprawozdań przygotowanych przez swego upoważnionego przedstawiciela, zatwierdzonych przez Badacza.
Sprawozdania z przebiegu realizacji badania, niezbędne do określenia wynagrodzenia należnego Ośrodkowi należy kierować na adres: awalulik@szpital.wroc.pl i ksiegowosc@szpital.wroc.pl.
Przelew dokonany na rachunek bankowy Szpitala powinien zawierać numer protokołu oraz imię i nazwisko Głównego Badacza, co ułatwi proces księgowania.
Aparatura
Sprzęt przekazywany na czas realizacji badania przez Sponsora/CRO lub zewnętrznego dostawcę powinien być dostarczany do Sekcji Technologii Medycznej i ujęty w ewidencji pozabilansowej.
Podstawą przyjęcia sprzętu przez pracownika Sekcji Technologii Medycznej jest podpisana przez strony umowa na przeprowadzenie badania klinicznego oraz protokół zdawczo-odbiorczy.